Az ész megáll, és csak toporog – olykor

Találgatok. Most vagy én lettem türelmetlenebb az elmúlt évek során, vagy az emberek egy része lett hülyébb, és persze én ezekkel találkozok nap mint nap.

A világ túlságosan felgyorsult, és ez az emberek figyelmetlenségét, udvariatlanságát is erősítette. Szerintem.

Egy friss és élő példa: érkezik tengerentúlról egy szállítmány. Megvan rá a fuvarozó, aki Koperban várja készen, hogy a hátára kapja, és Magyarországra hozza, majd elintézze a vámkezelést és a kiszállítást a vevőhöz. A vevőnél még nem vagyunk késésben, hiszen március végig kell leszállítanunk a terméket. A vevő egyik cukipofa kontaktja, akivel angolul levelezek, mert nem magyar az illető, már többször érdeklődött, hogy mizu a szállítmánnyal. Ez természetes és érthető. Múlt pénteken egy konkrét időpontot szeretett volna kihúzni belőlem az áru hozzájuk való érkezését illetően. Megírtam neki szépen szájbarágósan és érthető angolsággal, hogy jelenleg még uszikál az áru, és Koperba csak ezen a héten érkezik, és bla-bla-bla. Egyébként meg lehet, már március elején megkapja a cuccost. De csak akkor tudok konkrét időpontot írni, ha már a fuvarozó levámolta az árut.

Lehet találgatni, hogy pár perce milyen emailt kaptam erre a levelemre válaszként. Egy “Kind reminder“-t. Ahelyett, hogy azt írtam volna, hogy ‘Anyukád hátsója!’, inkább egy copy+paste választ küldtem neki. Arra legalább érkezett egy köszönöm, és hogy update-eljem.

Hogy tovább nyafogjak, azaz inkább az értetlenségemet kiventilláljam: a fuvarozók (különösen azok, akik tavaly kevés megbízást kaptak tőlem) verik a tam-tamot, hogy márpedig őket is keresem, kérjek ajánlatot tőlük. Mondom, hogy nekem 24 órán belül kell a válasz (akár az is, hogy nem tudunk adni, vállalni, stb), és akkor még fuvarmegbízás is lehet egy ajánlatkérésből. Erre is jöhetnek a találgatások. Úgy az első két-három ajánlatadás után, ami számukra nem hozott megbízást, ki is fújt a dolog. A nagy igyekezet, hogy bekerüljenek a pikszisbe, el is párolog. Őszintén szólva, nem tehetek arról, hogy versenyképtelen árakat adnak. Nekem mindig a legkedvezőbbet kell választanom, hogy a nyereségünket ne vigye el a fuvardíj. És egyre több fuvarozócég keres meg minket ajánlatukkal (és szolgálatukkal). Még külföldiek is.

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..